حسن تأمینی لیچایی

حوزه فعالیت
عناوین فعالیت‌ها
مدرک تحصیلی
رشته

نمایندهٔ  دوره‌های هشتم ونهم مجلس شورای اسلامی از حوزهٔ انتخابیهٔ رشت در استان گیلان 
ایشان در هر ۲ دورهٔ نمایندگی به‌عنوان سخنگو، نایب‌رئیس و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ایران فعالیت داشته و در فراکسیون‌های مختلف دیگری نیز ازجمله کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی عضویت دارد. وی از اعضایِ فراکسیون «مبارزه با دخانیات»، نیز هست.

حسن تامینی در سال ۱۳۴۵ در یکی از روستاهای بخش لشت نشاء شهرستان رشت بنام لیچا و در خانواده ای مذهبی بدنیا آمد. دوران ابتدائی را در زادگاهش و دوره راهنمائی و دبیرستان را در مرکز بخش گذراند.

وی پس از اخذ لیسانس از دانشگاه علوم پزشکی گیلان، برای ادامه تحصیل و کار به تهران عزیمت نمود و فوق لیسانس را در رشته آموزش بهداشت و ارتباطات از دانشگاه علوم پزشکی تهران با رتبه عالی دریافت کرد و به عضویت هیئت علمی دانشکده ابوریحان در آمد.

ایشان به دلیل اشتغال و فعالیت چشمگیر در وزارتخانه های علوم و بهداشت و درمان و دانشگاههای شهید بهشتی و علوم پزشکی تهران و پیام نور و … چند دوره به عنوان مدیر نمونه کشوری برگزیده و جهت ارتقاء دوره مدیریتی به کشورهای آلمان، فرانسه، هلند، مالزی و ژاپن اعزام شد و همزمان دکترای آموزش و ارتباطات را از مراکز علمی و آموزشی خارج از کشور اخذ نمود .

وی تحصیلات دانشگاهی را تا مقطع دکترای تخصصی در دانشکده بهداشت و انستیتوتحقیقات بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد و در کارهای تحقیقاتی و پژوهشی خود به تالیف و ترجمه چندین جلد کتاب پرداخت.


آدرس
حسن تأمینی لیچایی،
تلفن:
-
محل تحصیل
ایران، تهران، دانشگاه علوم پزشکی،