رضا آریان پور

حوزه فعالیت
عناوین فعالیت‌ها
مدرک تحصیلی
رشته

رضا آریان‌پور


پزشک، نماینده مجلس یازدهم


رضا آریان‌پور متخصص قلب و عروق و نماینده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است. وی موفق شد در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی که در تاریخ ۲ اسفند ۱۳۹۸ برگزار شد، با کسب ۴۲ هزار و ۹۴۷ رای از مجموع ۱۴۱ هزار و ۳۲۲ رای ماخوذه، از حوزه انتخابیه مینودشت، کلاله و مراوه‌تپه از استان گلستان انتخاب گردد و به مجلس راه یابد. دکتر آریان پور در انتخابات دهمین مجلس شورای اسلامی هم تائید صلاحیت شده بود؛ اما استعفا داد.


او پس از احراز صندلی نمایندگی مجلس یازدهم، در مصاحبه خود با خبرنگار پایگاه خبری خانه ملت با تاکید بر اینکه بسیاری از فارغ تحصیلان رشته‌های حوزه بهداشت و درمان مازاد بر نیاز جامعه هستند، گفت: تنها محل جذب این رشته‌ها وزارت بهداشت و درمان و سازمان‌های مربوطه است که  اگر این امکان فراهم نشود، تمامی آنها خانه نشین و بیکار خواهند شد. ما نباید در رشته هایی که به اقتصاد جامعه کمک نمی‌کنند، پذیرش داشته باشیم. بلکه باید به رشته‌های مورد نیز جامعه توجه کنیم.


نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه‌تپه و گالیکش در مجلس با تاکید بر اینکه در تربیت نیروی انسانی متخصص باید به بومی‌گزینی توجه ویژه‌ای داشته باشیم، افزود: ماندگاری پزشکان انتخاب شده در مناطق محروم به نسبت افرادی که از تهران و مراکز استان‌ها در این مناطق مشغول می‌شوند، بیشتر است.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم،با اشاره به ضرروت تقویت بعد نظارتی کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، خاطر نشان کرد: تقویت بعد نظارتی کمیسیون بهداشت مانع بی انضباطی های مالی در سازمان‌های مختلف زیر مجموعه کمیسیون اعم از هلال احمر، وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی می‌شود. از طرفی باید از مسئولان سازمان‌های مرتبط با کمیسیون بهداشت و درمان در خصوص نحوه عملکرد آنها و هزینه کرد بودجه تخصیص یافته گزارش بخواهیم تا مشخص شود که  آیا این هزینه‌ها به مردم منفعتی رسانده است یا خیر؟


شماره نظام پزشکی:
76760
آدرس
رضا آریان پور، کلاله خ انقلاب روبروی بیمه خدمات درمانی پ 140
تلفن:
-