سید محمود طباطبایی

حوزه فعالیت
عناوین فعالیت‌ها
رشته

رییس اسبق واحد علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی

متولد 15/4/1321 گرمسار

رشته تخصصی: جراحی مغز و اعصاب


دکتر سید محمد طباطبایی چهره ماندگار جراحی مغز و اعصاب در همایش سوم ، اهل گرمسار است . وی پس از طی تحصیلات ابتدایی و دبیرستان در زادگاهش به تهران آمد و از آنجا که سال اول در کنکوردانشکده پزشکی پذیرفته نشد . به خدمت سربازی رفت . سال 1344 در کنکور دانشکده پزشکی دانشگاه تبریز قبول شد و در سال 1351 مدرک پزشکی عمومی خود را کسب کرد .دوره خارج از مرکز را به مدت 2 سال در شهرستان مرزی آستارا گذراند و در سال 1353 دوره تخصصی جراحی مغز و اعصاب را در مرکز پزشکی شهدای تجریش آغاز کرد و پس از آن یک دوره کوتاه مدت تخصصی را در جراحی میکروسکوپی در دانشکده جان هاپکینز امریکا که آن موقع با بیمارستان شهدای تجریش قرار داد تبادل دانشجو و استاد داشت ، گذراند و سال 1357 هم در امتحانات برد تخصصی جراحی مغز و اعصاب شرکت و رتبه اول را کسب کرد.


دکتر طباطبایی همزمان با درگیری ها و شروع مسائل انقلاب در بخش جراحی اعصاب شهدای تجریش آغاز به کار کرد ؛ اما چون در شمال ایران اصلا جراح اعصاب نبود و آن زمان هم تب و تاب مسائل انقلاب خیلی بالا بود . به دعوت همکاران پزشک خود تصمیم گرفت عازم شمال کشور شود .وی 5 ماه در آمل به عنوان تنها طبیب مغز و اعصاب استان مازندران و گیلان خدمت کرد و پس ازآن به بخش خود در مرکز پزشکی شهدای تجریش بازگشت و به عنوان استادیار جراحی مغز و اعصاب شروع به کار کرد.


پس از جنگ تحمیلی برای دانشیاری اقدام کرد و پس از آن هم به درجه استادی رسید . دکتر طباطبایی اولین استاد جراحی مغز و اعصاب دانشگتههای تهران در سالهای پس از انقلاب بود و در سالهای 68 تا 70 معاونت آموزش مرکز پزشکی شهدا و سال 70 تا اواخر 76 ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را به عهده داشت . وی در کل سالهای خدمتش ریاست بخش جراحی مغز و اعصاب را هم به عهده داشته است . از دیگر فعالیت های دکتر طباطبایی می توان به دبیر برد تخصصی جراحی مغز و اعصاب کشور و دبیر علمی انجمن جراحان مغز و اعصاب اشاره کرد وی همچنین در بسیاری از کمیسیون های علمی و اجتماعی در وزارت بهداشت ، سازمان نظام پزشکی پزشکی قانونی هم فعالیت داشته است و کماکان هم ادامه دارد . دکتر طباطبایی سال 1381 بازنشسته شد ؛ اما هنوزهم به عنوان پزشک مشغول به کار و فعالیت است


آدرس
تهران، خیابان استاد مطهری - خیابان میرعماد - کوچه ۶
تلفن:
-
محل تحصیل
ایران، تبریز، دانشکده پزشکی،