محمد حسین ماندگار

حوزه فعالیت
رشته

رئیس بخش جراحی قلب بیمارستان دکتر شریعتی از ابتدای تأسیس

عضو ثابت و رسمی جراحان قفسه سینه امریکا و همچنین جامعه جراحان قلب و قفسه سینه اروپا

عضو دائمی انجمن جراحان قلب و قفسه سینه حوزه مدیترانه

متولد شهریور 1333 در تهران است. وي بعد از تحصيلات متوسطه در رشته پزشكي در دانشگاه تهران ادامه تحصيل داد و سپس تحصيلات تخصصي جراحي را مابين سالهاي 1351 تا 1357 در دانشگاه تهران تكميل كرد و فوق تخصص جراحي قلب و عروق خود را نيز در سال 1366 از همين دانشگاه دريافت نموده است.

دکتر ماندگار دوره جراحی پیوند قلب خود را در سال 1988 میلادی درلوزون ، در سال 1990 در پاریس، در سال 1991 در لندن و در نهایت در سال 1992 در وین گذراند. و ماحصل تمامی تجربیات خود را در طی این سالها در تاسیس موسسه پیوند قلب و ریه بیمارستان دکتر شریعتی بکار برد و نهایتا” در تابستان 1372 اولین پیوند موفقیت آمیز قلب در ایران به نام خود به ثبت رسانید.

وي از ابتداي تاسيس بخش جراحي قلب بيمارستان دكتر شريعتي به عنوان رئيس بخش به خدمت بيماران پرداخت و همچنين از سال 2000م مشاور فرهنگستان علوم پزشكي و از سال 1990 مشاور سازمان پزشكي قانوني و سازمان نظام پزشكي جمهوري اسلامي ايران است.

پروفسور محمد حسین ماندگار بیش از هشت جلد کتاب تخصصی ،عمومی و افزایش اطلاعات عمومی را نگارش، تالیف ترجمه و گردآوری کرده است. علاوه بر این، بسیاری از مقالات پروفسور محمد حسین ماندگار در زمینه جراحی قلب در کنگره های داخلی و خارجی ارائه و مورد استقبال قرار گرفته است و تعداد بی شماری از این آثار در نشریات معتبر پزشکی از جمله نشریه سالیانه جراحی قفسه سینه و نشریه اکوکاردیوگرافی به چاپ رسیده است.پروفسور ماندگار ناظر بیش از 45 پایان نامه دانشجویی در مقاطع دکترای پزشکی عمومی و فوق تخصص جراحی قلب بوده است.


آدرس
تهران، خیابان ولی عصر – خیابان شهید عباسپور ( توانیر ) – پلاک 4 – طبقه سوم – واحد 15
تلفن:
021-88793002
محل تحصیل
ایران، تهران، دانشکده پزشکی دانشگاه تهران،