محمد صادق پیروز

حوزه فعالیت
عناوین فعالیت‌ها
مدرک تحصیلی
رشته

استاد گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

متولد 14 خرداد 1302 در شهر لاهیجان است.دوره دبستان را در چهار سال در همان زادگاهش و در مدارس “اکبریه” و “حقیقت” به اتمام رساند.به دلیل این‌که در آن زمان هنوز در لاهیجان دبیرستان نبود، برای ادامه تحصیل به رشت و “دبیرستان شاپور” این شهر رفت , در سال 1319 به عنوان دانشجو وارد دانشکده پزشکی تهران شد. در سال 1325 دوره پزشکی عمومی را به پایان رساند و کار طبابت را شروع کرد. او در سال 1330 نفر اول آزمون دستیاری چشم پزشکی شد و زیر نظر پروفسور محمد قلی شمس این دوره را سپری کرد.

او از سال 1337 کار خود را به عنوان عضو هیات علمی و آموزشی با سمت رئیس درمانگاه در بیمارستان فارابی ادامه داد و در زمان فعالیتش دوبار به سمت مدیر گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران انتخاب شد، یکبار در سال 54 و یکبار در سال 58 که تا زمان بازنشستگی در سال 67 ادامه داشت.

دکتر پیروز نقش مهمی در توسعه بیمارستان فارابی داشت.او دستی هم در امور خیر دارد. یک مدرسه و یک درمانگاه در زادگاهش ساخته است و دو هکتار زمین هم برای ساخت بیمارستان در لاهیجان به دانشگاه علوم پزشکی رشت اهدا کرده و آرزویش این است که هر چه زودتر این بیمارستان افتتاح شود.


آدرس
محمد صادق پیروز،
تلفن:
-
محل تحصیل
ایران، تهران، دانشکده پزشکی،