هاشم جعفری معيری

حوزه فعالیت
مدرک تحصیلی
رشته

شهید جامعه پزشکی

از شهیدان بمب گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی

در مهر ماه سال 1309 در تبریز متولد شد.تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش سپری کرد و سپس به همراه خانواده‌اش به تهران مهاجرت کرد و دوره تحصیلات متوسطه را در دبیرستان‌های این شهر پشت سر گذاشت.


در دوران تحصیل در مقطع متوسطه ،‌ مقالات متعددی را در زمینه‌های اجتماعی، مذهبی و دانش‌آموزی به رشته تحریر درآورد و در همه نوشته‌ها تلاش می‌کرد افکار و پیام‌ مذهبی و اسلامی را به خوانندگان منتقل کند.

در سال 1332 ، ‌پس از موفقیت در کنکور سراسری دانشگاه برای تحصیل در رشته طب به دانشگاه تبریز رفت.در سال 1338 از دانشگاه تبریز دکترای پزشکی گرفت. و در سال 1350 از دانشگاه تهران تخصص جراحی عمومی دریافت نمود و بعنوان پزشک عمومی در کردستان مشغول خدمت گردید.

شهید حدود 17 سال به عنوان پزشک عمومی بهداری خلخال، رئیس درمانگاه خلخال، کفیل بهداری آذرشهر ، رئیس بهداری آذرشهر، پزشک بهداری دماوند و رئیس بهداری میانه در وزارت بهداری مشغول خدمت به هموطنان بود اما پس از آن به دلیل فاسد بودن نظام اداری وقت، تصمیم گرفت از خدمات دولتی استعفا دهد و با زحمت زیاد بازنشسته شد.


شهید معیری پس از سامان‌دهی نظام اداری و درمانی سازمان‌های تابعه وزارت بهداری در سال 1358 به عنوان مدیرکل بهداری استان تهران مشغول به خدمت شد و در 25/8/1359 به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی منصوب گردید. وی در ادامه بیست و هشتم اسفند سال 1359 ه.ش به عنوان معاون امور درمانی وزارت بهداشت مشغول به کار شد.

در جریان بمب گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی در تاریخ هفتم تیر1360 به شهادت رسید.


در پست های زیر و شهرهای مذکور مشغول فعالیت بود:

پزشک عمومی بهداری خلخال

رئیس بهداری آذر شهر

پزشک بهداری

رئیس بهداری میانه

در سال 58 به سمت مدیر عامل سازمان منطقه ای بهداری استان تهران منصوب شد و در سازمان های تامین اجتماعی رئیس هیئت مدیره مدیر عامل سازمان بود.


آدرس
هاشم جعفری معيری،
تلفن:
-
محل تحصیل
ایران، تبریز، دانشگاه علوم پزشکی،