عباس امیر جمشیدی

حوزه فعالیت
عناوین فعالیت‌ها
مدرک تحصیلی
رشته

استاد رشتۀ جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تهران


سال 1331 درتهران متولد شد.پس از اتمام تحصيلات ابتدايی و متوسطه تحصيلات عالی خود را در رشتۀ پزشكی دانشكده پزشكی دانشگاه تهران آغاز كرد.به‌جز دانشگاه همیشه در رتبۀ اول تا سوم قرار داشت.

بااینکه پذیرش خارج از کشور را نیز داشت، به اصرار پدرش در تهران ماندو در کنکور دانشگاه تهران، شیراز، ملی و اعزام دانشجو شرکت کرد.

در سال 1348 در رشتۀ پزشکی این دانشگاه‌ها پذیرفته شد. در دانشگاه شیراز، نفر هفدهم، در دانشگاه تهران، نفر بیست و سوم و در رشتۀ پزشکی دانشگاه ملی نفر سوم بود.

دو سال و نیم آخر کارورزی را در بخش جراحی مغز و اعصاب دانشگاه تهران نزد دکتر «پروفسور عاملی»، «دکتر عباسیون» و «دکتر رحمت» گذراند.

وی موفق به اخذ درجه تخصصی در رشته جراحی مغز و اعصاب در بيمارستان دكتر شريعتی از دانشكده پزشكی دانشگاه تهران شد؛ سپس تحصيلات فوق‌تخصص خود را در رشته جراحی كف جمجمه و ميكروسرجری ميكروواسكولر سرجری دانشگاه هانوفر آلمان و آتکینسن مرلی لندن انگلستان به پايان رساند. ايشان، اكنون به‌عنوان عضو هیئت‌ علمی و استاد گروه جراحی مغز و اعصاب بيمارستان سينا مشغول به كار است. استاد امیرجمشیدی تاکنون دو بار موفق به دریافت جایزه از جشنوارۀ تحقیقاتی علوم پزشکی رازی شده است.


آدرس
عباس امیر جمشیدی،
تلفن:
-
محل تحصیل
ایران، تهران، دانشگاه علوم پزشکی،